Hvordan bli synlig i et krevende marked? Vi hjalp Admento å legge det strategiske rammeverket for merkevaren og kommunikasjonen.
Kunde: Admento
Utfordring
Ademento er et norsk økonomihus med hjerte i Midt-Norge. De opplever skarp konkurranse og for å bli synligere i markedet er det viktig at Admento har en sterk identitet i kommunikasjonen både internt og eksternt.
Tydeligere identitet
For å skape en felles forståelse av hva Admento skal være – og bli for både ansatte og kunder, jobbet vi ut en merkevareplattform i fellesskap. En merkevareplattform er et strategisk verktøy som setter rammeverket for kommunikasjon internt og eksternt, og bidrar til at man evner å vokse uten å miste merkevarens personlighet over tid.
Gjennom flere arbeidsmøter og tett samarbeid jobbet vi grundig med Admentos identitet og rolle i markedet. Vi ble enige om at deres posisjon trengte en revitalisering, og jobbet derfor ut en merkevareplattform med tydelige føringer. Her satte vi konkrete rammer for kommunikasjonen som var enkel å forstå og implementere i bedriften.
Ror har utfordret oss til å tenke nytt om oss selv og vår rolle i markedet. De har ledet oss igjennom en prosess hvor vi har har løftet blikket og fått ny energi i organisasjonen. De er både faglig dyktige og hyggelige - noe vi setter pris på i et så nært samarbeid.
Jorun Framnes, HR-direktør Admento
Et formål som samler
Admento er i sterk vekst og trengte hjelp til å definere en felles identitet og et formål som samlet ansatte. Drivkraften ligger i å utvikle og skape resultater for deres kunder. Etter flere runder, landet vi misjonssetningen “Vi gir ærlige og lønnsomme råd slik at norske bedrifter lykkes med å drive bærekraftig og skape bedre arbeidsplasser.”
Strategisk kommunikasjon
For å differensiere Admento som en utfordrer i markedet, jobbet vi med et strategisk budskap. Som utfordrer med lønnsomme råd kunne Admento fortelle om det som gjør dem unik. Salg, rekruttering, bedriftskommunikasjon og innholdsproduksjon har nå et felles fokus som de kan bruke i strategisk kommunikasjon.
Leveranse:
- Omverdensanalyse
- Tone of Voice
- Posisjonering
- Misjon
- Kundeløfte
- Hovedbudskap
Vil du vite mer om caset eller ønsker å diskutere hvordan riktig kommunikasjon kan hjelpe din bedrift, tar vi gjerne en uformell prat over en kopp kaffe. Send mail til Siv på siv@rorbyraa.no eller ring 995 85 052.