SpareBank 1 SMN ønsket å slå på stortromma for gjenåpningen av Midt-Norge: Det ble det folkeliv og leven av!
Bakgrunn
SpareBank 1 SMN ønsket å gi Midt-Norge en pangstart etter et langt pandemi-år. Med Samfunnsutbytte ville de gi 100 millioner til feiringer og tiltak som bidro til at Midt-Norge kom «tilbake på hengslene». Vi fikk oppdraget med lage et helhetlig konsept som kunne brukes i flere faser.
Kreativt konsept
Med «Endelig folkeliv og leven» fikk vi frem følelsen av det vi alle lengtet etter – og nå skulle få lov til å gjenoppleve. Vi startet det hele med en personlig film fra banksjefen. Så fulgte en bred kampanje hvor lokallag og foreninger kunne søke støtte til feiringer. Selve gjenåpningsfesten braket løs med en heidundrende fest med Åge på torget. Med korte tidsfrister på leveranser, var et godt og tett samarbeid med SpareBank 1 SMN nøkkelen til at dette ble en suksess.
Ror leverte både kreativt konsept, innholdsproduksjon og kommunikasjonsrådgivning.
Resultat
SpareBank 1 SMN opplevde et stort og ekte engasjement rundt Samfunnsutbytte. Med tydelig og treffsikker kommunikasjon ble de synlige både i egne kanaler og i redaksjonelle medier.
Leveranse
- Kommunikasjonskonsept
- Visuell profil
- Landingside
- Film
- Budskapsplattform
- Malverk for annonser
- HTML-annonser
- Diverse grafisk materiell
- Løpende rådgiving