Visste du at den vakre korsangen i Disneys storfilm Frost er komponert av norske Frode Fjellheim og spilt inn hos Øra Studio i Trondheim?
Kunde: Norwegian Film Music
Utvikling: Webtron
Norwegian Film Music jobber med å synliggjøre det store spekteret av norske komponister. Slik at at flere kan få vist fram sin kompetanse og få flere oppdrag.
Bakgrunn
I både større og mindre produksjoner er det ofte behov for spesialskrevet musikk. Mange filmskapere velger da en komponist de har jobbet med tidligere, eller noen de har kjennskap til via eget nettverk. Ved å vise fram mangfoldet som finnes, håper Norwegian Film Music og bli en “matchmaker” som kobler filmskaper med riktige komponist for deres prosjekt. Fram til nå har det manglet en god oversikt over hvilke komponister som holder til i Norge, og dermed også vært lite tilgjengelig for booking.
Norwegian Film Music hadde ikke vært der de er nå uten hjelp fra Ror. Vi fikk bistand helt fra organisasjonens spede start, fra utvikling, strategi og til slutt, design og utvikling av nettside. Ror har vært en viktig støttespiller for oss.
Oda Sofie Aaring
Daglig leder, Øra Studio
Løsning
Øra Studio, Syncpoint og Trondheimsolistene har derfor gått sammen om å skape et nettverk og en plattform for norske filmkomponister, kalt Norwegian Film Music. Medlemmene kan her presentere seg med sin kompetanse og erfaring for nasjonale og internasjonale filmskapere på komponistjakt. For filmprodusenter og regissører vil nettsiden gi et kvalitetssikret og rikt utvalg av norske aktører for produksjon av filmmusikk.
Ny markedsføringskanal
Ror ble leid inn helt fra starten i arbeidet. Vi bidro i første fase med å utvikle en forretningsplan i samarbeid med styret i Norwegian Film Music. Gjennom flere arbeidsmøter fikk vi analysert nåsituasjon, kartlagt behov for de ulike aktørene og synliggjort både eksisterende og nye kundereiser. Arbeidet la grunnlaget for en nettside som både skulle fungere som en salg- og markedsføringskanal, samt tilby rådgivning knyttet til budsjettering og finansiering av prosjekter.
I tillegg har vi utviklet en kommunikasjonsstrategi for hvordan Norwegian Film Music og nettverket kan bli det naturlige stedet hvor regissører og filmprodusenter finner komponister til sine prosjekter.
Visuell identitet
Den visuelle identiteten ble utviklet med bakgrunn i filmmusikkens stemningsfulle kontraster. En dynamisk fargepalett som skaper bevegelse og en logo som viser frem kontraster i to ulike tykkelser — dette bidrar til at Norwegian Film Music står stødig i det digitale landskapet.
Den nye nettsiden ble lansert under Kosmorama, mars 2023
Nettside
Leveranse
- Workshop
- Forretningsplan
- Kommunikasjonsstrategi
- Visuell profil
- Logo
- Webløsning